جلسه انعقاد موافقت نامه اجرای طرح آموزش و توانمندسازی صدف در موسسه آموزش عالی طلوع مهر با پارک فناوری پردیس در طلوع مهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر جلسه انعقاد موافقت نامه اجرای طرح آموزش و توانمندسازی صدف در استان قم با پارک فناوری پردیس، با حضور مجتبی جباری پور مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس، دکتر ظریفیان رئیس بنیاد نخبگان استان قم، دکتر بنایی رئیس دانشگاه طلوع مهر و اساتید مطرح استان ظهر روز شنبه ۲۳ بهمن ماه در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد.

دکتر جباری در ابتدای جلسه به تاریخچه طرح هایی همچون طرح صدف اشاره کرد و گفت: حدود ده سال پیش و اوایل دهه ۹۰ سازمان ها و شرکت های تخصصی به دنبال جذب نیروی انسانی توانمند بودند؛ با جذب دانشجویان نخبه از دانشگاه های مطرح کشور، بازخورد هایی که از این جذب به گوش می‌رسید مثبت نبود و در نهایت همکاری این فارغ التحصیل نمونه با مراکز قطع می‌شد؛ همین امر باعث آسیب شناسی شد و خلاء مهارت دانشجویان در آن زمان کاملا مشهود بود.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس افزود: دوره های تخصصی با عناوین مختلف در شهر تهران شروع به فعالیت کردند و این دوره ها نتایج مثبت و تاثیر گذاری به همراه داشت؛ در سال ۱۳۹۷ به دستور دکتر ستاری معاون سابق علمی فناوری ریاست جمهوری دوره های مهارت افزایی دانشجویان در استان تهران برگزار شد و با استقبال گسترده دانشجویان روبه رو شد؛ از این رو در سال ۱۳۹۸ نیز به دستور معاونت علمی فناوری رئیس جمهور، دوره های مهارت افزایی دانشجویان در سایر استان های کشور برگزار گردید.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا وقفه ای در پشتیبانی و برگزاری دوره های توانمندسازی ایجاد شد و به همت تعدادی از دانشگاه های کشور از جمله موسسه آموزش عالی طلوع مهر این طرح تحت عنوان توانمندسازی صدف در حال برگزاری می‌باشد؛ اتفاق خوبی که در استان قم شاهد آن هستیم میزبانی دانشگاه طلوع مهر قم از این طرح است که با درایت مسئولین دانشگاه مشارکت فعالانه ای با نهاد های مرتبط شکل گرفته است؛ محوریت دانشگاه و پارک فناوری پردیس، مدل مطلوبی است که به دنبال آن بوده ایم.

دکتر جباری در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه طلوع مهر ظرفیت برگزاری این دوره ها را به صورت مستمر و بلند مدت دارد و نباید به یک رویداد اکتفا کرد، چه بسا برنامه ریزی برای ساختار دائمی چنین طرح هایی در این دانشگاه لازم است؛ طرح صدف پالایشگاهی است که باید در کنار دانشگاه قرار گیرد و دانشجویان را به سمت مراکز تخصصی علمی همچون پارک علمی فناوری سوق دهد.

دکتر ظریفیان رئیس بنیاد نخبگان استان قم نیز در این جلسه ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه طلوع مهر گفت: جدیت عوامل موسسه آموزش عالی طلوع مهر و حسن همکاری با بنیاد نخبگان و پارک فناوری پردیس ظرفیت بسیار خوبی را ایجاد کرده و این امر باعث شده تا از تجارب این دانشگاه در برگزاری دوره های مختلف استفاده شود؛ تحقق اهداف برگزاری این دوره ها و دوره های گذشته نکته مهمی است که باید به آن پرداخت. برگزاری دوره های گدشته نیز نیاز به یک آسیب شناسی و ظرفیت شناسی دارد و نتیجه آن به این اجماع خوبی که در استان قم شکل گرفته است کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر بنایی با اشاره به اهمیت اشتغال گفت: دانشگاه طلوع مهر بر موضوع “اشتغال” اهتمام ویژه ای دارد؛ خلاء اشتغال در جامعه باعث بروز آسیب های اجتماعی است؛ موسسه آموزش عالی طلوع مهر با همین دغدغه از سال ۱۳۹۷ به دنبال مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان بوده و بحمدلله این موضوع با تاسیس دفتر مهارت افزایی طلوع مهر محقق شده است.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر از آمادگی این دانشگاه در برگزاری دوره های مهارت افزایی دانشجویان خبر داد و گفت: رسالت دانشگاه طلوع مهر این است که دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل، مهارتی مرتبط با رشته تحصیلی اش بیاموزد؛ ایجاد زمینه اشتغال، مقدمه تشکیل خانواده و ازدواج جوانان است؛ اگر هدف و رسالت دانشگاه ها مهارت افزایی و در نتیجه ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان باشد، این امر موجب برکت و خشنودی خانواده هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *